fredag 1 juni 2012

Första dagen


Nervösa steg. Väskan på armen, solisarna i håret, inte se spänd ut. Du jobbar här nu. Hälsa, lyssna på namnen. Välkommen! Tack. Kaffe. Ojdå, ingen dator. Ringa IT. Låna dator. Kanske en skärm också? Kaffe och fler presentationer. Hejhej. Var är toaletten tro? Packa upp saker. Hälsa. Hämta pennor. Be om hjälp. Träffa dem jag hälsade på i morse. Å nej, vad hette han nu igen? Lunch med gamla gänget. Puh! En paus. Träffa min nya chef. Blommor! Nya möten. Var är min skärm? Tangentbord? Kaffe. Mejla nya kollegor. Det funkar! Behöver gem och tejp. Rensa bland pärmar och block. Slänga papper med 2008 i datumraden. Inspirerande diskussion. VD på besök. Hejhej. Låsa stolen i fel läge. Fråga om hjälp. Klockan går lika snabbt idag som igår. Dags att ta bussen hem.

På måndag kan jag nog till och med börja jobba.


Min följeslagare.  

1 kommentar:

  1. Heja Idha! Håll tummarna för att jag också får ett jobb snart.

    Kram Helena

    SvaraRadera